כל אזרח עובד, יכול לבדוק את זכאותו לקבלת החזרים ממס הכנסה.

כיצד עורכים בדיקת זכאות להחזר מס? התשובות לפניכם:

תשלום מס הכנסה הוא חלק ממערכת המיסוי הכללית, המהווים את הבסיס לאוצר המדינה. פקודת המס במדינת ישראל, מטילה חובה על כל תושב ישראלי שיש לו הכנסה, לשלם מס הכנסה על פי מדרגות מס שנקבעות על ידי המדינה. כמו כן, פקודת המס כוללת סעיפים רבים וביניהם גם את רשימת ההקלות והפטורים שיש לתת מכוח החוק במקרים מסוימים. לעתים יכולות ליפול טעויות בגובה המס הנגבה מאדם מסוים, כאשר הטעות יכולה להיות בשל חוסר דיווח על שינוי במצב התעסוקה, או בשל עדכון מאוחר מדי מצד הרשות וסיבות אחרות, ובמקרה כזה אפשר לקבל החזר מרשות המסים. כל אזרח משלם מס, יכול לבדוק את זכאותו לקבלת החזרים מרשות המסים, ובמידה והוא זכאי להגיש בקשה להחזר מס. הזכאות נבחנת לפי מספר פרמטרים ומצריכה ידע בעולם המס והחקיקה בתחום, ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי ומוסמך שיוכל לבצע עבורכם את בדיקת הזכאות ובהמשך, במידה ותרצו, גם להמשיך וללוות את תהליך הגשת הבקשה לקבלת החזר.

כיצד מתבצעת בדיקת זכאות להחזר מס?
באופן כללי רק אזרח שגובה המס שנוכה לו מהמשכורת הוא גבוה ממה שדורש החוק, זכאי לקבל החזר. זה נשמע פשוט וקל לבדיקה, ואנשים רבים בוחרים לבצע את הבדיקה לבד, אולם פעמים רבות תלושי המשכורת המורכבים בשילוב סעיפי החוק הרבים, יכולים להוביל לטעויות אם לא נעזרים בגורם מומחה ובקיא. מסיבה זו מומלץ לבצע את בדיקת הזכאות אצל חברה או גורם מקצועי.
בדיקת זכאות כוללת פגישה ראשונית עם החברה המקצועית בה בחרתם. בפגישה זו תתבקשו למלא שאלון. מטרת השאלון היא לאסוף מכם נתונים לאורך שש שנים אחורנית כדי לבדוק האם נפלה טעות בחישוב גובה המס השנתי לאורך השנים, ואת זאת עושים יועצים מקצועיים העוסקים במקצועות הכלכלה ובקיאים בסעיפים הרבים של פקודת המס.

מה שואלים בבדיקת זכאות?
השאלון אותו תתבקשו למלא יכול להיעשות על גבי נייר, בצורה ממוחשבת או בשיחה פרונטלית מול יועץ כלכלי מומחה בתחום המס. השאלות מתייחסות למקום העבודה, גובה השכר השנתי ונתונים נוספים, כמו ימי מחלה, תקופת אבטלה, מצב משפחתי ועוד. השאלות נוגעות לסטטוס התעסוקתי והאישי שלך בשש השנים האחרונות, ולכן כדאי להגיע מוכנים עם תשובות לשאלות כגון תאריך שחרור מהצבא, תאריך סיום לימודים אקדמיים, מידע על תרומות לגופים מוכרים ונתונים נוספים המשפיעים על מדרגת המס אליה אתה שייך.

מה השלב הבא?
במידה והתגלה כי נפלה טעות בחישוב המס שגבו ממך, יש להגיש בקשה להחזר מס ולשם כך יש למלא טפסים ייעודיים של מס הכנסה. תוכל להמשיך להיעזר בשירותי החברה למילוי והגשת הטפסים, ומעקב אחר התהליך עד לקבלת ההחזר בפועל.
בזכות ביצוע בדיקת זכאות אצל חברה מקצועית המתמחה בתחום, תוכלו לגלות אם אתם זכאים לקבלת החזר מרשות המסים, היכול להגיע גם לגובה של אלפי שקלים!

בדיקת זכאות להחזר מס

החזרי מס בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *