החזרי מס לשכירים

התרגלת לשלם מס הכנסה בצורה מסודרת וקבועה לאורך השנים, אך האם ידעת שבמקרים מסוימים מס הכנסה יכול להחזיר לך כסף?

כן, זה לא סיפור אגדה, אלא תרחיש מציאותי היכול לקרות לכל עובד שכיר בישראל, בשל אופן חישוב גובה המס. תושב ישראל העובד כשכיר, מחויב בתשלום מס הכנסה בהתאם למדרגת המס אליה הוא משתייך וזאת על פי פקודת מס הכנסה. גביית המס נעשית בדרך כלל על ידי המעסיק באופן חודשי, ואפשר לראות אותה בתלוש השכר של העובד, אולם גובה המס מחושב על בסיס שנתי בהסתמך על חישוב סך הכנסותיו בשנת המס. במקרים מסוימים ייתכן והיו שינויים בסטטוס התעסוקתי או האישי של העובד ואז הסכום ששולם גבוה מהסכום שהיה צריך להיגבות. במקרה כזה העובד יהיה זכאי לקבל החזרים. כדי לקבל את ההחזר יש צורך לפנות לפקיד שומה במס הכנסה ולהגיש בקשה מסודרת על פי הנוהל.
מה צריך לדעת על הגשת הבקשה?
את הבקשה אפשר להגיש באופן עצמאי, ולשם כך תוכל להיעזר במדריך הקיים באתר האינטרנט של מס הכנסה ובסימולטור האנונימי שהם מציעים. עם זאת, גם באתר עצמו ממליצים לבדוק את הזכאות להחזר טרם הגשת הבקשה. בדיקת הזכאות כולל סדרת שאלות לגבי הנתונים האישיים והמצב התעסוקתי בשנת המס המדוברת, ובהתאם לעובדות אפשר לראות האם אכן נגבה ממך מס יתר ואתה זכאי לקבל החזר מרשות המסים. כדי לבדוק האם אתה עומד בתנאים המזכים אותך בהחזר, יש להכיר ולהבין מושגים כמו תנאים לקבלת פטור, נקודות זיכוי, מדרגות מס ועוד, וזאת בנוסף להיכרות סעיפי הפקודה הרבים. אנשים רבים הבוחרים לבצע את התהליך בכוחות עצמם יכולים להיתקל בקשיים בשל חוסר ידע או חוסר היכרות עם התחום, כאשר לעתים שוכחים למלא את אחד הטפסים או שממלאים בצורה שגויה, וחבל לגרור את הנושא ולפספס את ההזדמנות. כיום יש גורמים מקצועיים וחברות המציעים שירות חינמי לבדיקת זכאות להחזרי מס, ובמידה ותהיה זכאי תוכל להמשיך ולהיעזר בהם להגשת הבקשה.
מה עוד חשוב לדעת?
● החזרי מס ישולמו תמיד בעבור שנת מס שחלפה ולא שנת מס שטרם הסתיימה או עתידית.
● הגשת בקשה להחזר מס יכולה להיעשות רק לגבי 6 השנים הקודמות. לדוגמה, בשנת 2018 תוכל להגיש בקשה עבור השנים 2012-2017.
● להחזר המס לו אתה זכאי, מצטרפים הפרשי הצמדה וריבית.
● משך הטיפול הממוצע בבקשות להחזרי מס נע בין 6-9 חודשים, וזאת עקב העומס הרב המוטל על פקידי השומה. בתקופות מסוימים משך הטיפול יכול להתארך אף מעבר לכך.
מעוניינים לבדוק את זכאותם לקבלת החזר מס? חסכו לעצמכם זמן וכאב ראש מיותר, ופנו לקבלת ייעוץ וליווי מחברה מקצועית שתוכל להוביל את התהליך ולהנחות אתכם מה יש לעשות בכל שלב ושלב.

החזרי מס בישראל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *